De geschiedenis van State of Art gaat terug tot aan 1936, toen de Albert Westerman Sr. met zijn zus een breiatelier opende. Het merk State of Art werd opgericht in 1987 door Albert Westerman Jr.
Jaarlijks ontwikkelt State of Art acht collecties kleding voor mannen met een actieve lifestyle. De passie voor stijlvolle modern-classics kleding in combinatie met de klassieke autosport valt al jaren in de smaak en de liefde voor klassiekers zit in de genen van het merk verankerd. Met sportieve, eigentijdse en comfortabele mode blijft State of Art ook de vele komende jaren nog ‘a statement of style’.
DLVS ontwikkelde voor State of Art de visuele handtekening die onlosmakelijk is verbonden aan de heritage van Porsche. Al meer dan 15 jaar produceert DLVS de modefotografie, marketing campagnes en de collectie brochures voor State of Art.
State of Art
Brazil
SS 14
Op ongeveer een uurtje rijden van Paraty vind je een van de mooiste pousada’s die je kunt bedenken, Picinguaba. Hoewel met een pousada in Brazilië doorgaans een relatief eenvoudig hotel of pension wordt aangeduid, is Picinguaba een lust voor het oog.
Gelegen aan een rustige baai in het hart van het natuurpark van de Serra do Mar,
kijkt het uit op de zee en een kilometers lang, beschermd zandstrand. Een unieke plek waar niets de magie van de natuur verstoord. Dus geen TV in de kamers, geen internet, geen airco. De enige geluiden zijn de zacht wuivende palmen en de zacht kabbelende zee. Puur genieten dus.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Collective
State of Art
Introducing
Racing Collection
We look back at the seventies. An exciting time dominated by the love of cars and the passion for speed. Each team, each driver, each brand recognizable by its own unique style. At that time Porsche made its mark with the 911. Their drivers were immortalised as heroes and their unique sense of style much admired by their fans.
Today State of Art presents a collection which perfectly reflects the glory of that time while incorporating the comfort and quality of today. State of Art Racing is a vibrant collection of Jackets, sweats, shirts and polo’s each with the original artworks and logos subtly applied. State of Art Racing is a collection for men who yearn for motorsport as it was, but want it reflected in the world of today. Relive the passion.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Collective
State of Art
Cortina d’Ampezzo
AW13
The snow is crunching under your feet. The air is fresh and clean. The views over Laghi Ghedina are phenomenal. And the wonderful aromas at lunch are irresistible.
It couldn’t be clearer that you’re in Cortina d’Ampezzo. A hospitable little paradise in the Dolomites where life is definitely for living. Something that you do outdoors, even – like now – in winter.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Collective
State of Art
Snaps from
Marocco
DLVS has had the privilege of working with State of Art for over 10 years, shooting their campaigns in many of the world’s most beautiful locations. During that time we’ve taken care of strategy, concept, art direction, film & photography, casting, production, production management, travel and logistics planning, in addition to designing and producing State of Art’s collection brochures, commercials and advertising campaigns.
We have just finished the new Spring Summer 13 campaign, which was produced in Morocco. It is our pleasure to share some snapshots from the project with you here.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Services
State of Art
Production in
Norway AW12
For State of Art, we travelled to Norway to photograph images for their Winter 2012 Collection. The campaign we produced includes advertising & three brochures.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Services
State of Art
La Vita e Bella
SS12
Italy provided the perfect setting for shooting State of Art’s Spring/Summer 2012 campaign. Our images taken under the Tuscan sun will be used in their advertising, brochure and other print media. DLVS was responsible for concept, art direction, photography and production.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Services
State of Art
Ardennen AW12
Spa in Belgium set the scene for us to produce State of Art’s AW 11/12 campaign. This new campaign includes advertising, a look book, a magazine and a new movie. It will be launched in summer.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Services
State of Art
Glamping in the USA
To produce State of Art’s new Spring Summer campaign, we ventured to the USA to explore Glamping (Glamorous Camping), which featured as the overall concept used in a lookbook, film, advertising and a new magazine.
Client: State of Art
Concept & Production: DLVS / Creative Services
State of Art
Older Campaigns
De geschiedenis van State of Art gaat terug tot aan 1936, toen de Albert Westerman Sr. met zijn zus een breiatelier opende. Het merk State of Art werd opgericht in 1987 door Albert Westerman Jr.
Jaarlijks ontwikkelt State of Art acht collecties kleding voor mannen met een actieve lifestyle. De passie voor stijlvolle modern-classics kleding in combinatie met de klassieke autosport valt al jaren in de smaak en de liefde voor klassiekers zit in de genen van het merk verankerd. Met sportieve, eigentijdse en comfortabele mode blijft State of Art ook de vele komende jaren nog ‘a statement of style’.
DLVS ontwikkelde voor State of Art de visuele handtekening die onlosmakelijk is verbonden aan de heritage van Porsche. Al meer dan 15 jaar produceert DLVS de modefotografie, marketing campagnes en de collectie brochures voor State of Art.